Voortgang opbouw.

De trekker krijgt steeds meer vorm. Nadat de motoren er weer op zitten, konden we afgelopen week verder met de andere onderdelen. Als eerste hebben we de inlaten en de tank geplaatst. We zien nu ook hoe weinig ruimte we maar over hebben aan de voorkant van de trekker. Dus moesten we even goed nadenken over het plaatsen van de brandstofpompen en hoe we de leidingen allemaal moesten laten lopen van zowel AV-gas als de methanol. Ook hebben we een nieuwe opstelling bedacht voor de methanol ventielen. Hiervoor zal de komende week nog een verdeelblok gemaakt moeten worden.
Verder ontdekten we een probleem met de linkerachterband, of liever gezegd velg. De lucht verdween wel erg snel uit deze band, dus van de week alles maar eens met een zeepsopje gecontroleerd. De band lekte nergens op de verwachte plaatsen, zoals de parkers of de buitenrand van de velg waar deze aansluit aan de band. Toen controleerden we aan de binnenzijde van de velg de ventielen, deze bleken ook luchtdicht. We draaiden de velg nog een klein stukje en zagen toen zeepbellen opborrelen vanaf de velg zelf. Precies ter plaatse van de las van de verstevigingsrand blijkt er een gaatje in de velg te zitten. Balen natuurlijk, want hier verwacht je zeker geen lekkage.
We hopen dat we dit kunnen oplossen, door de band met velg van de trekker te halen en dan het gaatje te kunnen dichtlassen. We moeten erg oppassen dat we de velg niet te heet maken, omdat anders de siliconen afdichting op de parkers en tussen de band en velg gaat smelten, waardoor we de band weer van de velg zouden moeten halen om dit weer op te lossen. Wordt vervolgd dus.......
Inmiddels is er het een en ander aangepast aan de aandrijfbakjes van de ontstekingen. Afgelopen jaar hebben we het twee keer meegemaakt, dat een aandrijfriempje knapte. Hierop hebben we het binnenwerk van de beide verzamelbakjes zo aangepast, dat de riempjes een bochtje minder hoeven te maken. Inmiddels zijn de verdelers weer gemonteerd en kunnen de ontstekingen er weer op.
Om te zien hoe het geheel zou staan met de Pullers op de trekker, hebben we even de spatborden gepast, dit geeft wel een mooi plaatje. We hebben er lang naar toe gewerkt, voor gespaard en geinvesteerd, maar The Judge staat dan nu toch echt op Pullers.

De inlaten en de tank zijn intussen gepolijst en glimmen in het maanlicht...
De zijborden, die dienen als motorafschermingen hebben we nieuw gemaakt, dit omdat de in Bakel naar buiten gekomen drijfstang, een deuk in het Judge imago had geslagen. De borden zijn behoorlijk anders van vorm en zullen worden voorzien van de welbekende rode kleur met daarop straks weer de mooie special paint. Ook zal er extra ruimte zijn voor de namen van onze sponsoren.
De laatste onderdelen die nog gespoten moesten worden, liggen inmiddels weer bij spuiterij Kooiker. We hopen deze aan het begin van het nieuwe jaar weer op te kunnen halen. We zullen dan weer een aantal mooie plaatjes kunnen schieten.
Voor de komende week, staat het monteren van de ontstekingen en de achteras op het programma. Moet er nog het een en ander gefreesd en gedraaid worden en moet er nog een nieuwe aandrijfas afscherming gemaakt worden.
Kortom, werk genoeg, maar we liggen aardig op schema. Dit moet ook wel, want over 28 dagen moeten we klaar zijn...
Hierbij de link naar de laatste foto's.
We wish you all a merry Christmas.........

Laat wat van je horen Reactie toevoegen

Comments

  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <i> <u>
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.