Ahoy verslag en nieuws

Het heeft even geduurd, maar hierbij alsnog het verslag van Ahoy. In de aanloop naar Ahoy toe hebben we de trekker gecontroleerd en is er vooral wat tijd gaan zitten in de aandrijving van de ontstekingen. We wilden dit gedeelte betrouwbaarder hebben en hierin zijn enkele aanpassingen gedaan. We vertrokken dus met gespannen verwachting naar Ahoy.
In de middagsessie die om 12.00 uur begon, waren wij als laatste klasse aan de beurt. De proeftrek was voor Double Screamin', deze had een goed maar taaie run. De full-pull werd gehaald, maar in deze afstelling zouden waarschijnlijk weinig trekker aan de full-pull komen. Besloten werd dus de sleepwagen lichter af te stellen. Rising Star was de volgende en met een mooie balans werd er een prima run neer gezet, echter net te weinig voor een full-pull. Brian Armistad was ook van de partij, een mooie run, maar helaas ook geen full-pull. Opnieuw werd besloten de sleepwagen lichter te zetten.
Popeye was de eerste die in de definitieve afstelling reed. John kwam ong. 1 meter te kort, dit kwam mede doordat hij niet helemaal het rechte spoor kon houden. Toch besloot het team deze proeftrek te laten staan. Green Spirit was de volgende, maar de single Griffon kwam met de Puller 2000 banden niet echt op gang. Er werd op tijd het gas dicht gedaan en 6 plaatsen later zouden ze weer verschijnen. Eager Beaver start op rechts en langs die kant van de baan wordt er een full-pull neer gezet. Dan stond de geheel nieuw opgebouwde Seaside Affair aan de start. Hier zijn weer heel wat uurtjes in gaan zitten. Met name de achterste motoren hangen nu een stuk lager in het frame. Hiervoor moest wel de hele verzamelbak en de aandrijflijn worden aangepast. Hopen dat de trekker door de nieuwe set-up, wat stabielere runs neer kan zetten. Ze misten nog wat balans, met de voorwielen aan de grond, werd toch een full-pull behaald.
Dan was het Judge time..... De motoren klonken goed, de trekker haakte mooi op en in een kaarsrechte lijn ging het naar achteren. Een mooie strakke full-pull en onderweg geen klap verkeerd. De ontstekingsproblemen waren in Zwolle achter gebeleven.
Dan opnieuw Rising Star, ook zij reden in de herkansing een full-pull.
Peter de Regt had inmiddels plaats genomen op de Green Spirit 7, maar ook hij kreeg geen snelheid in de combinatie.
Als laatste kwam Brian de baan weer op. Tijdens de run trok de trekker behoorlijk naar de zijlijn, waardoor er veel geremd moest worden. Hierdoor bleef hij net voor de full-pull lijn steken.
Als eerste in de finale is het woord aan Bertus, hij laat er geen gras over groeien en zet wederom een full-pull neer. De afstand wordt genoteerd op 60.17 meter. Eager Beaver moet het met 1 motor minder doen in de finale en strandt hierdoor op een afstand van 47.74 mtr. Seaside gaat hier ondanks de minder goede balans wel 3 meter aan voorbij.
Dan weer kijken wat wij hiermee kunnen. De baan is ondertussen al wel wat losser geworden en dan blijft het kiezen van een juiste spoor erg moeilijk. Besloten wordt om net tussen de sporen van beide voorgangers te gaan staan. Theo vertrekt voortvarend, de neus komt mooi los, maar de trekker trekt behoorlijk naar rechts. Remmend sturen kost natuurlijk de nodige meters, maar we komen toch tot een afstand van 54.16 mtr.
Voorlopig een tweede plaats en al verzekerd van het podium aangezien er nog maar 1 trekker na ons komt.
Rising Star, begint goed, maar kan het vermogen niet kwijt. Op de lossere baan krijgen ze last van groeiende wielen en hierop wordt het gas dicht gedaan, 41.01 is de afstand.
We zijn erg tevreden met onze 2e plek, achter Screamin' en voor Seaside. We zitten er weer bij en nu hopen dat we dit straks in het buitenseizoen ook weer kunnen oppakken.
We hebben in de indoors nog niet alle trekkers van de modified klasse in actie kunnen zien, maar het beloofd een spannend seizoen te worden. De top van onze klasse is naar alle waarschijnlijkheid breder geworden. Mede omdat de V8 Hemi motoren, qua blower overdrive wat terug moeten. De nieuwe opstelling van motoren bij de Seaside zal ook het nodige resultaat geven. Bij Eager Beaver heeft met het lek hopenlijk ook zo goed als boven, waardoor we verwachten dat ook deze machine weer om het podium zal kunnen gaan strijden. Black Cat draaide vorig jaar al goed en zal naar verwachting op hetzelfde niveau presteren. Dan hebben we natuurlijk ook weer volop te maken met Lambada die ook komend seizoen weer van de partij zal zijn. Kortom wij verheugen ons op een hopelijk mooi seizoen, waarbij we ons ervan bewust zijn dat we er elke wedstrijd bij moeten zitten en geen steken kunnen laten vallen.
Verder zijn we momenteel druk bezig met de opbouw van een reserve motor. We hopen deze natuurlijk niet nodig te hebben de komende 20 jaar, maar aangezien de trekker klaar staat en we de onderdelen hebben liggen hebben we er nu mooi tijd voor.
Vorig jaar hebben we alle onderdelen schoon gemaakt en waar nodig nieuwe onderdelen opgezocht. Het is dus nu een kwestie van alles weer monteren. Deels worden onderdelen gebruikt uit de 1.5 jaar geleden in Bakel geplofte motor. Verder wordt deze motor evenals de andere twee welke we in gebruik hebben, voorzien van versterkte drijfstangbouten.
De krukas heeft inmiddels zijn plaats weer gevonden en er is een begin gemaakt met het monteren van de drijfstangen.

Toch altijd weer een mooi gezicht, de opbouw en het langzaam vorm krijgen.
Daarnaast is de bus momenteel in onderhoud. Tijdens stationair draaien rookte deze nogal,..... in Zwolle stonden we even met draaiende motor binnen en de hele hal hing blauw van de rook. We hebben de brandstofpomp inmiddels gedemonteerd en de verstuivers. Deze zullen we ter revisie aanbieden bij Arjan v.d Kolk. Wel zagen we al dat het inspuitmoment van de brandstofpomp te laat stond. Dit kan ook al een mogelijke oorzaak zijn voor het roken van de bus.
Als dit weer voor elkaar is zal de bus weer voor de APK keuring moeten.
De komende wedstrijd voor ons is Stroe. We zouden nog deel nemen aan de wedstrijd in het Duitse Schmagtenhagen, aber,....... die wedstrijd gaat niet door vanwege gebrek aan sponsoren. Jammer, we hadden er graag nog een keer wat getest.
We houden u op de hoogte.................

Laat wat van je horen Reactie toevoegen

Comments

  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <i> <u>
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.