Oh Oh Lochem

Lochem

Gisteren stond dus Lochem op het programma. Onderweg er naar toe, zagen we al dat de andere kant van het dorp ook in vol ornaat uitrukte. Het was gelukt de Double Screamin, er weer helemaal tip-top te hebben staan. Complimenten om in zon korte tijd, de trekker weer helemaal klaar te hebben.

Onderweg zag de lucht er niet al te best uit en we troffen ook nog een paar regenbuien. We waren benieuwd wat het zou worden vandaag en of alle klassen gereden konden worden. Dit keer begonnen we met de pro-stocks en opeens begon het te regenen. Het zeil ging over de baan en toen was het afwachten. We hebben van de gelegenheid maar even gebruik gemaakt en zijn met ons allen maar even gaan eten. We hadden heerlijke hamburgers bij ons en het was gezellig druk onder onze tent.

Na de 950 kg vrije klasse, was het dan de beurt aan de 3.5 ton. In verband met het weer, werd er besloten te rijden met een floating finish. Als eerste mocht Black Cat aanhaken. Ook zij stonden weer aan de start met 4 draaiende motoren, het blok wat in Cadzand was geploft, was gelukkig weer gerepareerd. Ze gingen vlot op het gas en de trekker ging er mooi in hangen, hiermee kwamen ze tot een afstand van 96.36 mtr. Dan Rising Star, de laatste wedstrijden nog wel eens last van groeiende banden, maar dit keer ging ze mooi rechtuit, 94.39 mtr.

Dan hoorden wij het geluid van opstartende Griffons, en kwam Theo de baan op rijden. De baan pakte goed, bij 10 meter gingen de voorwieltjes de lucht in en het gas ging er vol op. Wat er toen gebeurde,. De trekker maakte snelheid en bleef maar gaan, de voorwieltjes tipten af en toe de baan aan en het scorebord gaf een afstand aan van 117.08 mtr. We wisten natuurlijk nog niet wat dit waard zou zijn, maar wat een geweldige run en wat een gejuich. Iemand riep: Dit was een run uit het boekje, terwijl een ander zei; Nee hoor, na deze run moet het boekje herschreven worden , geweldig was ook de ontlading bij ons als team. De trekker vloog er werkelijk over en alles was nog heel. Onze missie was al deels geslaagd, nu afwachten wat de rest zou gaan doen en wat onze afstand waard was.

Hierna kwam Willem met de Double D. De motoren liepen niet helemaal lekker en hij kwam tot een afstand van 75.11 mtr. Jaap met Eager Beaver, zette ook een mooie run neer, de trekker ging er mooi in hangen en kwam tot een afstand van 101.40 mtr.
Weer werden er Griffons opgestart, nu die van Super Kasper. Gerard gaf de motoren de sporen en het brullen stopte op 76.41 mtr. Dan was het Bandit tijd, ook in Putten had men de laatste dagen veel gesleuteld, want er zat een klein scheurtje in een oliekanaal van een van de motoren, waardoor de oliedruk weg viel. De Bandit, ging goed van de plek en met de voorwieltjes los, kwam Henk tot een afstand van 107.70 mtr. We kregen zo langzamerhand het gevoel dat we toch echt wel een beresterke run hadden weggelegd. Hierna kwam Seaside, zij reden met een ander verzet in hun achteras. Hierdoor lijkt de trekker rustiger te zijn geworden, ze kwamen tot een afstand van 95.86 mtr.

Ondertussen werd onze run bestempeld als een full-pull. Op zich raar, waneer je met floating finish rijdt, maar goed. Dan kwam Burning Madness de baan op, ook hier een mooie balans, de afstand werd 84.77 mtr.
Dan kwam Bertus de baan op rijden en waren we stil aan toch wel erg benieuwd wat hij zou gaan doen. Ook de Double ging er mooi in hangen en reed naar het einde, ergens tussen de 100 en 110 meter, knapte er een blowerbelt en iets verderop stond Bertus stil. Het scorebord liet even op zich wachten, maar liet toen ook een full-pull zien. Er kwam een finale, en wij stonden er ook in.
Dan kwam Impala de baan oprijden en met twee goed draaiende Allisons, kwamen ze tot een afstand van 66.94 mtr. Als laatste kwam Whispering Giant, geen groeiende banden, wel een mooie run, met 105.28 mtr., kwamen ze net achter Bandit terecht.

Nu werd het alsnog spannend, wie er met de 1e en de 2e plek naar huis ging. We hadden graag nog een keer tegen Bertus gereden. Helaas kwam Bertus melden dat ze voor de finale niet terug kwamen. Ze wilden het mechaniek sparen, want er stond ook nog een wedstrijd in Edewecht op het programma. Jammer, we hadden het graag willen zien, maar deze mededeling betekende wel dat als we maar even aanhaakten we weer een 1e plek in zouden nemen.
We besloten het publiek (en onszelf) te trakteren op een extra toegift. Theo verscheen andermaal voor de sleepwagen en weer werd er een geweldige run neer gezet. Wel nam Theo op het eind rustig aan wat gas terug, maar de 1e plek en de volle 40 punten waren binnen.
Geweldig wat een gejuich en wat een ontlading.

Met deze overwinning, doen we weer goede zaken in het klassement. We stijgen van de vierde naar de 2e plaats. Wie had dat ooit durven dromen dat we zover zouden kunnen komen met de techniek van 65 jaar geleden. Maar het complete plaatje klopt momenteel. De motoren lopen super, het frame werkt zoals het moet, we hebben de juiste balans en last but not least, (en in de lease) de banden brengen al het vermogen geweldig over op de baan.

We hebben er naderhand een geweldig feest van gemaakt bij de bus. Als een van de laatsten werden we het rennerskwartier uitgesleept, het was inmiddels zo modderig dat ook wij niet meer op eigen kracht weg konden komen. Het feestje werd natuurlijk nog even voortgezet bij de plaatselijke snackbar, alvorens we moe, modderig maar zeer voldaan naar huis gingen.

De fotos en het filmpje,. Zoop 3, zullen later volgen.

Hierbij de stand, zoals die er momenteel uit ziet:

1

Double Screamin'

221

2

The Judge

205

3

Eurol Bandit

203

4

Black Cat

201

5

Whispering Giant

195

6

Seaside Affair

193

7

Rising Star

191

8

Eager Beaver

169

9

Popeye

91

10

Impala

77

11

Super Kasper

60

12

Burning Madness

58

13

Lambada

30

Laat wat van je horen Reactie toevoegen

Comments

  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <i> <u>
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.