Oudenhoorn 2012

Wat we nog beloofd hadden, was het filmpje van Made. Door de drukte en de korte tijd tussen de wedstrijden kwam deze wat later dan gepland. Maar inmiddels is deze Zoop aan onze Gallery toegevoegd.
Afgelopen zaterdag traden we op in de Nobel arena in Oudenhoorn. De modified klasse stond als laatste op het programma en daarom besloten we dat we wat later zouden vertrekken. Wanneer de tijd het toelaat, laden we meestal de donderdagavond voor de wedstrijd de trekker en alle spullen al in de bus. Op de wedstrijddag, stappen dan een aantal teamleden op de bus bij de werkplaats, om vervolgens naar het station in Kampen te rijden, waar dan de rest van de teamleden wordt opgehaald. Deze plek is strategisch gekozen, zodat we 's avonds op de terugweg ook weer hier kunnen uitstappen en nog even een balletje of andere snack kunnen halen bij Snackbar Timmer.
Getuige onderstaande foto, leek het wel of we zouden gaan picknicken.....

Frans had namelijk een aantal inkopen gedaan; aardbeien van Kalter uit IJsselmuiden, een flesje rose, 2 doos eieren, een pak toastjes en 2 pakken geroosterd brood. Wat daar allemaal mee moest zou later blijken.
Onderweg naar Oudenhoorn, keken we een dvd'tje en werd er heftig gehartenjaagd,.... Zonder het in de gaten te hebben ben je dan zo een eind op weg en rond vier uur kwamen we in Oudenhoorn aan. Het was mooi weer, maar er stond een stevig briesje.
De trekker werd gelost en we hadden wat voorzorgs maatregelen genomen, omdat we verwacht hadden dat het een wat modderig terrein zou zijn. Dit bleek gelukkig mee te vallen.

We hadden mooi de tijd om nog de laatste pro-stocks te zien rijden en zo al een inschatting van de baan te kunnen maken. De start leek wat lastig en over de gehele baanlengte moest je niet aan de linkerzijde van de baan komen, op de rechtse kant was de meeste grip te vinden.
Daarna nog de Light Modified klasse gekeken en hierna zijn we gaan eten.
Bami, met roerbakei en satestokjes, het was weer genieten. Als toetje aten we verse aardbeien.
Ondertussen liep Frans her en der doosjes aarbeien uit te delen en deze vonden gretig aftrek.
Langzaam aan begonnen we ons voor te bereiden op onze klasse, we hadden de proeftrek dus werden we al vroeg opgehaald. Ondertussen konden we nog de superstock klasse bekijken en ware we getuige van een aantal klappers. De grootste plof van deze dag kwam op naam van de Newborn Deere, alle turbo's in 1 klap naar de haaien.
We hadden de bandenspanning t.o.v. de voorgaande wedstrijden aangepast om zo te zien of we een goede balans konden krijgen om de full-pull te halen. Nadat we de banden van het folie hadden ontdaan, reden we de baan op. Theo zocht even naar grip, ging daarna resoluut op het gas, de toerenbegrenzer greep even in, maar daarna kwam de trekker mooi in balans en de full-pull werd gemakkelijk behaald. We hoopten erop dat de sleepwagen zo zou blijven staan, anders liepen we de kans om drie keer te moeten rijden en dat is qua temperatuur voor onze motoren toch wat te veel van het goede. Gelukkig werd er besloten de sleepwagen zo te laten staan.
Black Cat en Popeye, waren beide vanwege motorschade niet aanwezig, van de overige 9 deelnemers reden Dark Star, Burning Madness en rising Star geen full-pull. We gingen de finale in met 6 trekkers.
Wij mochten de eerste afstand neerzetten, de trekker kwam weer mooi in balans, maar toch hadden we het gevoel dat we wat snelheid misten, 87.33 mtr was de afstand. Het wachten begon, want wat was deze afstand waard.... Hierna was het de beurt aan Whispering Giant, zij stonden 2 punten voor ons in het klassement, dus was het zaak om hen voor te blijven. Ook deze trekker had een mooie balans, maar ook hier miste men snelheid, 81.43 meter ruim achter ons dus.
Hierna was het Seaside, de nieuw opgebouwde trekker gaat het steeds beter doen en maakt steeds minder rare sprongen, dit was ook direct aan de afstand te zien, 89.57 mtr. Hierna kwam Lambada voor de sleepwagen, zij hadden een setje banden van Bertus geleend om te kijken of er verschil zou zijn met hun nieuwe banden. Ze reden met de banden waar wij vorig jaar als derde mee in de competitie zijn geeindigd,..... ze kwamen tot een afstand van 88.94 mtr.
Dan stond Jaap aan de start, de trekker kreeg goed grip en ontwikkelde een mooie snelheid, rond de 80 meter, liet de voorste motor een backfire horen, was er even wat vuur te zien en stond de trekker stil op 82.57 mtr.
Het wachten was op Double Screamin', zou Bertus in staat zijn zijn voorsprong op de rest van het veld te vergroten? Hij ging er goed voor zitten en de trekker haakte mooi op en kwam een aantal meters voorbij de vlag tot stilstand, 92.05 mtr.
Dit resulteerde in de volgende uitslag.
1. Double Screamin' 2. Seaside Affair 3. Lambada 4. The Judge 5. Eager Beaver 6. Whispering Giant, 7 Rising Star, 8. Burning Madness 9. Dark Star.
Deze uitslag maakt het voor wat betreft het klassement wel weer heel spannend.

1

071

Double Screamin'

17

20

20

20

77.00

2

066

Inter-Techno Lambada

15

15

15

15

60.00

3

023

Whispering Giant

20

12

11

12

55.00

4

062

The Judge

12

17

12

14

55.00

5

074

MPM Seaside Affair

11

11

14

17

53.00

6

072

Total Eager Beaver

13

10

17

13

53.00

7

082

Rising Star

8

13

10

11

42.00

8

095

Black Cat

14

14

13

0

41.00

9

059

Dark Star (ITA)

10

0

8

9

27.00

10

003

Popeye

9

9

7

0

25.00

11

089

Burning Madness II

0

0

9

10

19.0

Doordat we 2 plaatsen voor de Whispering zijn geeindigd, komen we nu op een gelijk aantal punten en staan we op een gedeeld derde plaats. Slechts 2 punten voor de gedeelde 4e plaats van Seaside en Eager Beaver. Ook is het gat met Lambada nog niet zo heel groot, dus tussen de plaatsen 2 tot en met 6 zit er nog heel veel spanning in de competitie.
Niet ontevreden gingen we naar huis, we hadden nog niet het beste uit de trekker naar boven kunnen halen, maar wel een vierde plaats behaald.. We gaan aan de gang met het profiel van onze nieuwe banden. We hadden gekozen voor een wat ander profiel, waarbij er meer rubber op de hoek van de band is blijven staan. Wellicht dat dit concept in de USA beter presteert, wij zijn er voor onze banen en voor onze trekker niet van overtuigd. Komende week zullen we dit gaan aanpassen.
Na nog wat te hebben gedronken en gekletst met een aantal fanatieke supporters, vonden we het tijd om naar huis te gaan.
Onderweg, liet Frans zien waar hij de boodschappen voor had gedaan, er werd een gerookte zalm (gesponsord door Jan Hofstede) vakkundig in mootjes gehakt en samen met de toast was dit een geweldige lekkernij.
Nog even aan het kaarten geweest, pesten-met-eigen-gemaakte-spelregelswaarin Jan alle potjes verloor, kwamen we weer bij het station aan.
Met de frituurlucht in onze neuzen staken we de straat over om daar even te gaan snacken...... waarvan acte......

Zoals je leest, is een dagje tractorpulling meer dan een beetje met een trekkertje spelen. We hebben er weer een gezellig dagje van gemaakt en heerlijk genoten.
Voor de foto's klikt u hier, voor het filmpje van Made en Oudenhoorn klik je hier.
Komende Zaterdag 30 Juni, zullen we een demowedstrijd rijden in Wapenveld, met dit jaar naast standaardklassen ook supersport, trucks en micropulling!
Voor het complete programma klik je hier. Dit evenement wordt mede mogelijk gemaakt door een tweetal van onze sponsoren, Hoeben Metalen B.V. en van der Kolk Zwolle.

Laat wat van je horen Reactie toevoegen

Comments

  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <i> <u>
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.