Soms zit het tegen.....

Afgelopen zaterdag stond Lochem op het programma. We hadden in de loop van de week al verspieders vooruit gestuurd want Frans vierde met zijn vrouw een kleine vakantie in Lochem, terwijl ook Kor met zijn vriendin al camperend in de buurt rond zwierf.
Aangekomen in Lochem zijn we eerst aan de koffie gegaan, met gebak, want Jeanne was jarig.

Hierna een inspectie aan de baan en een aantal pro-stocks gekeken.
De baan leek lastig, vooral bij de start, daar konden de trekkers maar moeilijk grip vinden. Alleen Extreem Temptation, haalde een full-pull en won daarmee deze klasse.
Hierna zijn we de trekker gaan voorbereiden en ondertussen gaan eten. In de pauze kwamen er veel bezoekers even een rondje door het rennerskwartier doen en zo spreek je altijd weer heel veel mensen , veelal ook met verstand van techniek. Altijd leuk om specifieke vragen te beantwoorden.
Onze klasse stond als laatste op het programma. Toen we begonnen werd het al wat schemerig en dat is toch ook altijd wel mooi, her en der zie je de vlammen op de uitlaten. Wij zagen er op de Griffons meer dan ons lief was......
Seaside had de proeftrek, maar de sleepwagen stond heel zwaar en werd lichter gezet.
Burning Madness schoof zes plaatsen op. Whispering Giant, zette met een mooie run, een full pull weg. Popeye was vandaag niet aanwezig en zo was het de beurt aan de andere twin Allison, Dark Star. Dit Italiaanse team zette een afstand neer van 84.16 mtr.
Toen waren wij aan de beurt. De trekker was her en der voorzien van verse onderdelen, waaronder nieuwe aandrijfriemen voor de ontstekingen, verse olie in motoren als achteras en een nieuw kroon- en pignonwielset.
Ook hadden we de nodige aandacht aan onze banden besteed. We waren natuurlijk benieuwd of dit zijn uitwerking zou hebben. We hoopten meer grip te hebben bij de start, zodat we meer snelheid konden ontwikkelen en in een mooie balans naar het einde te rijden.
Theo ging rustig op het gas en drukte rond de 20 meter het gas vol door.
Alles verliep volgens plan, de trekker haakte mooi op en ging als een speer richting de 100 meter lijn,..... totdat er iets in de eindaandrijving besloot niet verder mee te werken. Even gingen de motoren hoog in toeren, gelukkig grepen de toerenbegrenzers in, en er was veel vuur op de uitlaten te zien, vanwege de onvolledige ontbranding. We stonden stil op 98.63 mtr, met de vlag in zicht. Direct wisten we dat dit geen goede klassering zou gaan opleveren en dat we dure punten zouden laten liggen.
Double Screaming reed een nipte full-pull, op de banden van Lambada. Rising Star ging in mooie stijl naar het einde, alleen jammer dat net voor de vlag de krijtlijn werd geraakt. Een diskwalificatie was het gevolg. Seaside reed opnieuw en kwam tot een mooie full-pull.
Burning Madness reed een afstand van 90.64 mtr en bleef daarmee achter ons.
Bij Eager Beaver is men ook nog niet uit de problemen, gedurende de run, knapte er een blowerbelt van de voorste motor, waardoor de run eindigde bij 94.83 mtr. Black Cat reed een mooie full-pull. Lambada op de banden van Bertus, vond ook de juiste grip en ging hard naar achteren.
Hiermee kwamen er 5 tractoren in de finale en waren wij best of the rest. Een zesde plaats dus.
Lambada won de finale, met op 2 Seaside, 3 Whispering Giant, 4 Double Screamin en op 5 Black Cat.
Dit brengt ons op de volgende klassering:

1

071

Double Screamin'

17

20

20

20

20

20

14

131.00

2

066

Inter-Techno Lambada

15

15

15

15

17

7

20

104.00

3

074

MPM Seaside Affair

11

11

14

17

13

17

17

100.00

4

023

Whispering Giant

20

12

11

12

15

11

15

96.00

5

062

The Judge

12

17

12

14

14

13

12

94.00

6

072

Total Eager Beaver

13

10

17

13

9

15

11

88.00

7

095

Black Cat

14

14

13

0

8

14

13

76.00

8

082

Rising Star

8

13

10

11

12

12

8

74.00

9

089

Burning Madness II

0

0

9

10

10

9

10

48.00

10

003

Popeye

9

9

7

0

11

10

0

46.00

11

059

Dark Star (ITA)

10

0

8

9

0

8

9

44.00

We zijn dus een plaatsje gezakt, met 2 punten achterstand op de nr. 4.
Wat er precies kapot is gegaan weten we nog niet, de schade zal morgenavond nader worden bekeken. Natuurlijk is het nooit fijn als de motoren onbelast heel veel toeren maken, dus ook daar zullen we goed naar kijken. Kortom, werk aan de winkel. Wel zijn we zeer tevreden over hoe onze banden werken, de plooien staan er weer mooi in en dat betekend dat we meer grip creeeren, misschien wel wat te veel.....
Zodra we meer weten, leest u dat hier.
Klik hier voor een link naar ons filmpje.

Laat wat van je horen Reactie toevoegen

Comments

  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <i> <u>
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.