Tzum

Vorige week zaterdag trokken we naar Tzum voor al weer de 1 na laatste wedstrijd van het seizoen voor ons. We zijn aan het experimenteren met de brandstofafstelling, maar kwamen daar in Lochem niet aan toe aangezien we de trekker voorzichtig afgesteld hadden staan omdat we eerst onze "nieuwe"oude motor wilden ervaren. We hadden dus voor deze wedstrijd wat aanpassingen gedaan en waren wel benieuwd hoe deze zouden uitpakken.

De baan werd "geprikt" door Helmer en hij vond het een bijzondere baan. Als eerste mocht de Seaside, en waar het nog wel eens aan balans ontbreekt, zag het er deze keer erg goed uit. Geen full pull helaas. Als 2e mocht het andere "westerse"team aanhaken, ook een mooie run, maar helaas ook geen full pull. Toch bleef de sleepwagen zo staan en zag het er naar uit dat er geen finale zou komen op deze manier. Wel jammer want dat is voor het publiek toch mooier en spannender. Rising Star dan, het lijkt geen turbinebaan, want ook zij komen er niet aan. Dan Bertus met de Double Screamin', de remmen goed voor elkaar, want als de trekker links bijna buiten de baan komt, kan hij hem al remmend binnen houden.

Wij zijn aan de beurt, de start is redelijk, maar niet goed, we gaan te langzaam weg, omdat de trekker altijd de neiging heeft naar links te gaan, remt Theo wat naar rechts, maar vandaag blijft ze op rechts en daar is niet de juiste balans te vinden, we meten een afstand van 87.03 mtr. Bij het wegrijden voor de sleepwagen horen we een raar geluid, werk aan de winkel want er is iets mis met de aandrijflijn.

Eager Beaver is de volgende, een mooie run met flitsende start. Halverwege begint een van de motoren te roken en aan het eind van de run liggen er onderdelen op de baan, als gevolg van een van tijdstip gelopen ontsteking. Wel een afstand die goed is voor de 2e plaats, maar wel een met een bak schade. In de week na Tzum, horen we dat dit team dit siezoen niet meer op de baan komt.

Dan Bit 'n pieces, met de juiste gewichtsverdeling gaat de trekker als een speer weg en haalt een mooie afstand. Hierna Burning Madness, zij blijven nog net achter ons. Super Kasper is de volgende, geen balans en de trekker is erg onrustig tijdens de run, hobbelend van de voor naar de achterwielen. Lambada heeft een mooie run, maar komt meters te kort en wordt hiermee 3e.

We hebben wat huiswerk te doen, qua afstelling, maar ook qua schade. Terug in de werkplaats, komen we er al sleutelend achter dat het tandwiel van onze achteruitversnelling is gesneuveld. Deze hebben we niet op voorraad liggen en laten maken duurt nog even. De volgende wedstrijd zullen we dus geen achteruitversnelling hebben, maar hier komt vast een oplossing voor.

Tot volgende week in Alphen, waar we de laatste wedstrijd van dit jaar zullen hebben.

Laat wat van je horen Reactie toevoegen

Comments

  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <i> <u>
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.