Verslag Ahoy

Ahoy, voor het eerst met onze nieuwe trekker. We waren niet de enige ook Seaside Affair en Lambada stonden er met hun nieuwe trots evenals Bertus Boer met de Double die voor een groot deel ook vernieuwd is.
Onze klasse stond als laatste in de middagsessie op het prgramma. We hadden een veld van 9 starters, waarin Double Screamin de spits mocht afbijten.We reden voor de oude blauwe sleepwagen en Bertus zette met een mooie run een afstand neer van 55,68 mtr. Lambada zette een afstand neer van 54,18 mtr en deze bleef mooi recht op koers. Iets waar het de laatste jaren nog wel aan geschort heeft, de nieuwbouw lijkt dus goed uit te pakken.
Seaside kreeg geen balans en strandde op 48,72 mtr. Whispering Giant liet een mooie run zien en kwam tot een afstand van 53,58 mtr.
Green Fighter reed een afstand van 45,82 mtr.
Erg benieuwd waren we naar hoe onze trekker zich zou gedragen. We hadden nog wat aanpassingen gedaan en met name de banden breder gezet en meer nok gezet. Dit om meer grip te krijgen. Theo ging mooi op het gas en al snel kwamen de voorwieltjes los van de baan, in een mooie stijl reed hij tot 50,62 mtr. Tot dan een 4e plek en dus net in de finale.
Double D vertrok, maar al na enkele meters hield een van de motoren ermee op. Toch kwam de combinatie nog tot een afstand van 38,75 mtr.
Four no Hemi kreeg de balans er ook niet echt in en kwam tot een afstand van 46,42 mtr.
Als laatste starter stond daar Green Monster, de voorste motor van deze trekker is uitgerust met een eigenbouw supercharger, zowel het huis als de impellor zijn in eigen huis gemaakt. Aan het eind van de run begon de voorste motor helaas wat tegen te werken en zo stond men stil op 47,81 mtr.
We stonden dus in de finale, ondertussen waren de motoren qua temperatuur terug gekoeld en was de tank weer gevuld. Aangezien we als 4e en laatste mochten aanhaken, konden we mooi de rest bekijken.
Double Screamin zette een afstand neer van 56,77 mtr. , Lambada kwam hier met een mooie run net niet aan en bleef staan op 54,12 mtr. Hierna stoof Whispering Giant naar het einde en zette een afstand neer van 57,78 meter.
Hierna waren wij aan de beurt, vol spanning keken we als toeschouwers naar het begin van de baan. Er werd wat om de trekker heen gelopen, er werd gestart maar er klonk geen V12 geronk.... Helaas wilde de motor niet starten, hierdoor moesten we de finale laten gaan en werden we uiteindelijk 4e. Helaas konden we niet laten zien wat we in huis hadden in deze sterke finale.
Nadat we waren afgesleept en aangekomen bij de bus, bleek dat er iets mis was met onze startmotor, deze was namelijk los gekomen van de motor zelf en hierdoor raakte het tandwiel van de startmotro de startkrans niet meer.
Inmiddels hebben we deze schade weer gerepareerd, ook is de trekker gecontroleerd en troffen we twee priceassen aan die er niet meer netjes uitzagen. De splines aan beide uiteinden waren ten opzichte van elkaarietwat verdraaid. Dit waarschijnlijk als een gevolg van het springen in Zwolle.
Hiervoor hebben we nieuwe gemonteerd.
Komende weken zullen we nog wat kleine aanassingen doen aan de trekker en willen we ons met de bus bezig houden, kortom werk genoeg.
Wordt vervolgd.....

Laat wat van je horen Reactie toevoegen

Comments

  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <i> <u>
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.