Winterwerk

Nog geen twee weken na Bakel, en als je nu in de werkplaats kijkt, dan is er van de trekker die daar toen op de baan stond, niks meer over. Alles ligt netjes opgeborgen langs de wanden van de werkplaats. Te wachten op............ ? De dingen die komen gaan.
Onze sponsor Tosec uit Zwolle, is momenteel aan het werk met de nieuwe frameplaten, die ze weer ter beschikking hebben gesteld. Ook maken ze diverse onderdelen voor onze nieuwe vooras. Komende week zullen deze onderdelen klaar zijn. Daarna willen we ook weer zo spoedig mogelijk beginnen met de opbouw.
Op zich was er met ons oude frame niks mis. We hebben er voor gekozen om een nieuwe te bouwen omdat we de motoren verder naar voren willen zetten. Als we dit op het oude frame zouden doen, dan zouden er wel heel veel overbodige gaten in het frame zitten. Dit zou de afwerking en de constructie niet ten goede komen. De nieuwe frame balken houden we nagenoeg op dezelfde maten, alleen door een slimme constructie zullen de nieuwe platen nauwelijks zwaarder zijn en toch sterker.
Ook wilden we een iets sterkere vooras, hier hebben we ongeveer dezelfde constructie voor bedacht, als wat we al hadden, maar door enkele aanpassingen, zal deze een stuk sterker zijn.
Deze aanpassingen voeren we uit, omdat we straks met de Puller 2000 banden meer gewicht op de neus willen hebben.
Alle overige onderdelen hebben we netjes opgeborgen in de schuur, alwaar ze liggen te wachten op wat komen gaat.

Bij de bouw van de laatste versie van The Judge, hebben we diverse onderdelen zo bedacht, dat de componenten, makkelijk te verwijderen en weer terug te plaatsen zijn.
Zonder hak en breekwerk, hebben we, zoals te zien is op de foto's, de complete kooi met achteras constructie en de motorsteunen gemakkelijk kunnen demonteren.

De nieuwe velgen zijn inmiddels besteld in Amerika. Hierop zit een levertijd van ca. 10 werkweken. Tot nu toe hebben we altijd gebruikte velgen gekocht. Om dit goed te laten passen op onze planetairen, moesten we altijd een adapterplaat maken, waarmee we zowel de afstand van de banden tot de trekker konden aanpassen, alsmede het gatenpatroon voor de boutgaten op onze planetairen konden laten passen. Dit bracht natuurlijk behoorlijk wat extra kilo's met zich mee. Deze adapterplaten wogen tesamen 14 kg, dit zullen we nu niet helemaal terug winnen omdat de harten van de velgen nu wat zwaarder zullen zijn, maar dit levert ons toch ongeveer 10 kg gewicht op.
Verder hebben we voor de nieuwe velgen gekozen omdat we nu onze complete set, van banden met velgen, konden verkopen aan het Adler team uit Duitsland.
Over de banden die we gaan gebruiken, kunt u de volgende keer meer lezen.
De overige foto's van het demonteren van de trekker zijn te zien door hier te klikken.

Laat wat van je horen Reactie toevoegen

Comments

  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <i> <u>
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.