Dat is even geleden, Twitter en Facebook werken zo snel dat dan al snel de site even op hold staat.
Dat is niet goed en dat willen we dus ook weer veranderen.
Na het afgelopen seizoen zijn we druk aan de slag gegaan met het uit elkaar halen van de trekker en het inspecteren van de motoren.
Gedurende het seizoen hadden we al wat veranderingen aan het frame aangebracht, maar dat had niet het gewenste resultaat. De trekker was tijdens de runs wat onrustig en niet mooi in balans. Soms verloren we met een van beide achterwielen het contact met de baan, dus helemaal tevreden waren we niet. Hierdoor misten we vooral snelheid en het doorgraven van de trekker in de laatste meters.
Om dit te verhelpen hebben we met wat tips van o.a. Team Boer een aantal veranderingen aan het frame aangebracht.
Zo werd de achterkant meer star gemaakt en de voorkant wat flexibeler.
Ook werd het profiel van de banden veranderd en de bandenspanning.
De trekker is weer opnieuw in de lak gezet en we (Kor) hebben veel werk gehad aan het maken van nieuwe uitlaten. De vorige waren inmiddels zo vaak gelast dat de glans en de stevigheid er wel vanaf waren.
Daarnaast zijn we nog met de bus aan het werk. De motor wordt compleet gereviseerd en de roestige beplating zal worden vervangen door aluminium.
Ook willen we een nieuwe lichtere achterklep gaan maken, war we ook een standje van kunnen maken op de wedstrijden. Tot slot zal de bus straks in de nieuw kleuren worden gespoten en beplakt.
Kortom, veel werk dus nog voor we er weer mee op pad kunnen.
Gelukkig was de trekker na de nodige startperikelen op tijd klaar voor Zwolle. Eerst weigerde er een point box, toen deze was vervangen, bleek er een aansluiting tussen ontsteking en point box niet goed te zijn. Hierna konden we starten maar 1 van de motoren viel al snel uit.
Gelukkig bleek dit een kleinigheid, het (nieuwe) riempje van de aandrijving van de ontsteking had het begeven. Uiteindelijk konden we in de regen en natte sneeuw de week voor Zwolle een proefritje maken op de weg voor de werkplaats.
Alles leek in orde te zijn voor onze thuiswedstrijd in Zwolle.
We konden de truck lenen van het Bandito Team, we hadden al even gepast en om half 8 s morgens werd de trekker opgehaald op het eiland. Aangezien we in deze truck onze spullen niet kwijt konden hadden we van Garage Breman uit Genemuiden de beschikking over een Vrachtwagentje waar een ander deel van het team al mee naar Zwolle was gegaan om onze plek op te bouwen.
Hier werd al druk gewerkt toen het bericht kwam dat de truck met onze trekker stil stond in IJsselmuiden... Het brandstoffilter bleek verstopt. Vanuit Zwolle naar de truckservice gereden en die naar IJsselmuiden gebracht.
Gelukkig was het hele spul op tijd in Zwolle om ons voor te bereiden op de 4 tons klasse waarin we s middags zouden deelnemen.
Het warm draaien zag er goed uit en alles klonk ook goed.
Na het stilzetten van de motoren, liep de koelvloeistof over het asfalt.... er was een slang los gekomen van de koeltank en zo waren we 60 liter kwijt. Het euvel werd snel gevonden, maar de oplossing liet even op zich wachten.
Gert Dingerink zorgde via een van zijn leveranciers voor een snelle levering van koelvloeistof ( Gert nogmaals bedankt), de andere onderdelen vonden we in een plaatselijke bouwmarkt en daarna werd het systeem weer gevuld.
We konden niet op tijd klaar zijn voor het aanhaken in de 4 tons klasse waar we natuurlijk van baalden. We hadden mooi kunnen kijken hoe de trekker zich gedroeg en het geleerde mee kunnen nemen naar de avondsessie. Helaas het blijft een mechanische sport.
In de avondsessie stonden we als 1 na laatste aan de start, voor ons waren al een tweetal trekker geweest die erg naar links trokken, hierop besloten we de sleepwagen op uiterst rechts te zetten om zodoende het voorgaande spoor te ontwijken.
Theo ging vlot op het gas en de trekker ging er mooi in hangen, de balans was goed. Het spoor echter onvermijdelijk, ook wij zeilden richting kalklijn, ondanks hard remmen van Theo.
Helaas werd net voor of op de full pull lijn de kalklijn geraakt en werden we gediskwalificeerd,... jammer maar helaas.
Ondanks dat het onze dag niet was, waren we wel tevreden met wat we gezien hadden, de trekker was niet meer zo onrustig en had een mooie balans, ook bleef ze doorgaan nadat de pusdown van de sleepwagen zijn werk deed.
Kortom, zo op het eerste gezicht lijken de veranderingen aan het frame goed uit te pakken.
Verder zijn we trots te kunnen vertellen dat Garage Breman uit Genemuiden, haar sponsoractiviteiten heeft uitgebreid. Naast dat dit bedrijf al jaren The Judge voorziet van verse bougies steunen ze ons nu ook met een mooie bijdrage.
Bertrick ook langs deze weg, hartelijk bedankt!
Laat wat van je horen Reactie toevoegen