Voortgang Nieuwbouw

Met nog ruim 6 weken te gaan, liggen we redelijk op schema. Zaterdag en gisteravond, hebben we onder andere de cilinderbanken terug op de motor geplaatst is het carter gemonteerd en al een deel van de distributie weer aan de motor gezet.
Verder is een bevestiging gemaakt voor de datalogger en zijn er diverse kabels aan het frame gemonteerd.
Het mooie van deze logger is dat we van tevoren de lengte van de diverse kabels voor voelers en sensoren konden opgeven. Hierdoor is alles superstrak en netjes aan te sluiten. De bekabeling ziet er daarom ook een stuk minder rommig uit en zal vooral bedrijfszeker zijn.
Het werk aan het frame en de motor gebeurt in de werkplaats, terwijl Kor op zijn werk druk bezig is met het aanpassen van de uitlaten. Hierin moeten namelijk andere schroefbusjes komen, die straks dienst gaan doen als bevestiging voor de uitlaatgas sensoren. Nadat de werkzaamheden aan de uitlaten klaar zijn, zullen deze voor ze gemonteerd worden nog een behandeling ondergaan, waardoor ze er straks tip-top uitzien en ze hopenlijk een mooi geheel gaan vormen met de rest van de trekker.
Dan is er daarnaast nog een tijdelijke werkplek ingericht, in de schuur van GGI Holland in IJsselmuiden. Hier worden de banden (Newborn Deere) op onze nieuwe velgen gemonteerd. Een combinatie dus in het licht van, laten we maar zeggen: The newborn Judge.
Vorige week hebben we de velgen voorbereid, door de velghelften te voorzien van kit en deze daarna aan elkaar te bouten met een stuk of 40 inbusbouten. Dit heeft een bepaalde droogtijd nodig om er zeker van te zijn dat alles straks luchtdicht is.
Gisteravond zijn we verder gegaan met de montage van een van de banden. Eerst de rand van de hiel van de band lekker in de kit gezet en toen een randje kit over het vlak van de velg waarover de hiel zou moeten heen glijden. Met twee luchtslangen tegelijk werd de band opgepompt. Om ervoor te zorgen dat niet de hele werkplaats onder de kit kwam te zitten, hadden we de band en velg afgedekt. Langs een kleine opening konden we in de gaten houden hoe de band zich op de velg zette.
Langzaam maar zeker kwam deze zonder al te veel druk te hoeven zetten, mooi op de velg te zitten. Daarna was het een kwestie van alle parkergaatjes voorzien van een dotje kit en dan parkeren maar. Na een dik halfuurtje parkeren, zat de band zo goed als luchtdicht op de velg.
Aangezien dit de eerste keer is dat we zelf banden monteren, viel ons het resultaat absoluut niet tegen.
Wel hadden we vooraf in het IJsselmuidense hiervoor de beste tips ingewonnen. Misschien dat deze NK en EK kampioenstips, ons nog de nodige vruchten gaan opleveren.
Terug op het Kampereiland, ontdekten we een teamlid van een blauw team bij ons op bezoek. De gesprekken, waren veelal niet helemaal duidelijk, dus of dit weer een stage bezoek was of een sollicitatie gesprek wordt nog nader onderzocht.
Wel werden de mogelijkheden besproken, om onze Griffons straks op te gaan starten met een van blower voorziene V8 motor. De blower werd wel als must aangemerkt, daar deze startmotor anders te weinig pk's zou hebben.........
Hieronder een klein tipje van de sluier, met als u op de foto klikt een link naar de bijgewerkte fotogallerij.

Wordt vervolgd.....

Laat wat van je horen Reactie toevoegen

Comments

  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <i> <u>
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.