Werkplaats Nieuws

Momenteel staat de trekker weer in de winterstalling. Dit is een aparte schuur op het erf van Helmer die we hiervoor mogen gebruiken. Aangezien onze werkplaats niet al te groot is moeten we hier af en toe naar uitwijken.
We hebben namelijk beide motoren van het frame gehaald voor een nadere inspectie en groot onderhoud.
Beide superchargers worden van de motoren gehaald om deze inwendig te inspecteren en af te stellen. Met name de koppeling welke hierin zit is onderhoudsgevoelig. We moeten bekijken of de koppelingsplaten nog kunnen worden bijgesteld of dt we deze moeten voorzien van nieuwe voeringen. De platen zelf zijn niet meer op voorraad dus laten we deze, als het nodig is door een specialist voorzien van nieuwe voeringen.
Verder worden de lagers van de linkermotor wat aangepast zodat deze weer een compleet seizoen mee kunnen.
De nieuwe banden zijn besteld en zullen komende maandag bij onze bandenleverancier Hoosier Usa binnen komen. Hierna worden de juiste sets bij elkaar gezocht en zullen deze bewerkt worden. Dit bewerken is een secuur werkje en de banden worden volledig volgens bestelde specificatie gesneden. We hopen deze set voor Zwolle op onze velgen gemonteerd te hebben. Mocht dit niet lukken dan kunnen we nog steeds gebruik maken van de Screamin' banden.
Verder hebben we omdat dit nodig was, wat nieuwe onderdelen voor de koppelingen aangeschaft. De ontvangen onderdelen zijn een doorontwikkeling van wat we eerder hadden en dat scheelt ons zelfs nog weer wat gewicht. Verder is het geannodiseerd alluminium, dus het ziet er ook nog eens high-tech uit.....
Voor de laatste foto's klik je hier.

Vanavond, hebben we het NTTO jaarfeest in Achterveld en hier zullen we de zo fel bevochten beker voor de 3e plaats in de competitie gaan ophalen... We maken ons op voor een gezellige avond.

Laat wat van je horen Reactie toevoegen

Comments

  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <i> <u>
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.